Weer een Topmoment voor en met Jair

Tijdens de EkoPlaza KeienTestloop van De Keien Atletiek in Uden liep ik onlangs mee met Jair, met wie ik een jaar of twee geleden kennismaakte. Samen met zijn moeder Yvonne was hij van de partij tijdens een door mij georganiseerd evenement, Alpe d’HuYES geheten. Onder de noemer Topmomenten beklommen fietsers en lopers een of meerdere keren deze “Hollandse Berg”. De sportieve uitdaging van de 75 deelnemers bracht bovendien geld in kas voor Kleur Kinder- en Jeugdzorg, de organisatie waarbij Jair cliënt is.

Terwijl zijn moeder hardlopend de klus klaarde, wandelde Jair naar boven. Hij genoot met volle teugen. Het inschatten van afstand is Jair echter niet gegeven. Daarom heb ik hem tijdens de EkoPlaza KeienTestloop begeleid. Voor een juiste verdeling van Jair’s krachten. Dat was genieten. Zoals het prachtig was om hem op de Alpe d’Huez bezig te zien, was het ook voor mij weer bijzonder om hem tijdens de EkoPlaza KeienTestloop te ondersteunen. Een nieuw Topmoment, ditmaal op zeeniveau, voor en met Jair!

Wellicht is ie ook van de partij op zondag 8 september, tijdens de daadwerkelijke EkoPlaza KeienTestloop. Dat wordt een loopfeest voor iedereen, inclusief volop entertainment en een heus pastabuffet. Met de traditionele scholierenloop, de wedstrijden over 5, 10 en 15 kilometer, een wandeltocht en een businessrun met deelname van onder meer EkoPlaza-teams uit heel Nederland! Ja, eigenlijk mag Jair niet ontbreken. Zoals niemand die van lopen en/of wandelen houdt. Reserveer die 8ste september dus in je agenda: de EkoPlaza Keienloop, een dag vol Kei-leuke Topmomenten!    

 

 

 

 

 

 

Plaats een reactie